כך תבחרו קולט אדים

כך תבחרו קולט אדים

המטבח שלכם לא יהיה שלם בלעדיו. כל הטיפים לבחירת קולט אדים

אפשר להגיד שהמטבח הוא העורק הראשי של הבית. סירי בשר ותבשילי ירקות, מנות פסטה ומה לא?! המטבח שלנו מקבל באהבה את הכל, אבל… ויש אבל גדול! כל אלו, גורמים ללכלוך, נתזי שמן, עשן וריחות שלעתים מחניקים את החלל. קולט האדים נועד להשביח את מלאכת ההכנה ולהיטיב עם הסובבים בבית. בעזרתו, החלל יישאר נקי וללא ריחות לא נעימים. כל מה שאתם חייבים לדעת רגע לפני שאתם בוחרים קולט אדים

מהו קולט אדים – מנדף

כשמו כן הוא. קולט את אדי הבישול והאפייה. האדים עצמם יוצרים ריח, אך מעבר לכך, הם נושאים בתוכם גם את נתזי השומן, שנדבקים, בהמשך, לקירות ולחיפויים סביב. קולט האדים משאיר סביבה נקיה ובית עם ריח כייפי של בישול, ולא חנוק, שלא מאפשר לנשום.

אילו סוגים של קולט אדים קיימים

שוק קולטי האדים מתחלק לשני סוגים עיקריים:

  1. קולט אדים המבוסס על פילטר פחם.
    זהו קולט אדים המבוסס על פילטר שממחזר את האוויר הקיים בחלל. ניתן להתקינו בכל מקום במטבח.
  2. קולט אדים עם ארובה.
    קולט אדים זה מיועד להתקנה מעל לכיריים, והדבר מתאפשר, בהנחה שאין מעליהן ארון.

הבחירה בין שני קולטי האדים מבוססת במידה רבה, על הנטייה האישית שלכם, ועל אילוצי המטבח.
מבחינה טכנולוגית, שני הקולטים, בהנחה שמדובר במותג איכות, יעשו עבורכם עבודה נאמנה. קולט אדים למטבח ביתי, ישנה באופן מהותי את הבילוי שלכם במטבח ויהיה ההבדל בין בילוי בלתי נסבל, לאחד נעים ומהנה. לכן חשוב מאוד לבחור פעם אחת קולט טוב, שירוץ אתכם וייתן לכם שקט (ואוויר נקי).

באיזה מטבח כדאי להתקין קולט אדים

מטבח ללא קולט אדים יהפוך מאוד מהר למטבח שומני, מלוכלך עם ריחות לוואי. קולט האדים ישמור על סביבה אסתטית נעימה ונקייה. קיימת נטייה לחשוב שרק מטבח סופר פעיל חייב קולט אדים, אבל גם משפחה שמתבססת על הזמנות מבחוץ, יכולה לסבול מריח חביתה מטוגנת או מנת אוכל שמחממים על המחבת, גם אם אלו לא קורים כל יום.

היתרונות הבולטים של קולט האדים

טמפרטורה מווסתת – אין אחד שעומד במטבח, ולא מזיע ומתנשף מהחום והאדים שעולים מהבישולים. קולט האדים, מעצם עבודתו, שומר על חלל נעים יותר לשהות עם טמפרטורה מאוזנת.
סביבה נקייה – אדי הבישול השומניים נוטים להידבק לחיפויי קירות המטבח ולמשטחי העבודה. קולט האדים קולט את העשן והאדים הנפלטים בשעת ההכנה ושומר בכך, על קירות נקיים עם פחות אבק ושומן וחלל מאוורר כמעט ללא לחות.
אוויר נקי – קולט האדים מנדף את העשן והחומרים הרעילים, משאיר ריח נעים של בישול ומונע ריחות לוואי ותחושת מחנק.
מערכת מיזוג נקיה – בדיוק כמו שהלכלוך שנפלט בעת ההכנה, נדבק לקירות המטבח, הוא מגיע ונצמד גם אל פתחי המיזוג.
תהליך שכזה עלול לגרום בהמשך לסתימה באינסטלציית המיזוג.

קולטי אדים מעוצבים

כמעט כמו כל אלמנט במטבח, גם קולטי האדים מגיעים במגוון עיצובים שובה לב. שילוב תאורה, דגמים מעוגלים לצד קולטים המאופיינים בקווים ישרים ואף קולטים שכלל אינם נראים, ישנם קולטי אדים צבעוניים לצד קולטי אדים כסופים השומרים על מראה קלסי. ניתן להתאים את הקולט לסגנון העיצובי במטבח בין אם מדובר בסגנון כפרי, מינימליסטי, אורבני או כל סגנון עיצובי אחר.

טכנולוגיה

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר, כך עבודת הקולט תהיה איכותית יותר. טכנולוגיות יניקה ואבזור הקולט בחיישנים המאפשרים התאמה של עוצמת הקליטה, ישפיעו באופן ישיר על סביבת ההכנה במטבח שלכם.

לסיכום, הנה מה שכדאי לקחת בחשבון לפני שקונים קולט אדים

מותג איכות -בחירה במותג איכות יבטיח קולט עמיד, שיעשה את העבודה, לאורך זמן רב.
טכנולוגיה המתקדמת – בחירה בטכנולוגיה מתקדמת תשפר את עבודת הקולט באופן משמעותי.
אילוצי המטבח – חשוב לוודא שמעל לכיריים שלכם אין ארון. במידה וקיים ארון, האופציה של קולט אדים עם ארובה, לרוב אינה רלוונטית עבורכם.

דילוג לתוכן