מטבחי חוץ - ברפמן תנורי בישול

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מטבח?

המטבח הפך למרכז העניינים של סביבת המגורים ובעקבות עלייתן של תכניות בישול ואמצעי בישול מתקדמים, רבים גילו את חדוות היצירה במטבח ומיצבו אותו גם כאזור אירוח מסוגנן, שקובע את הטון של השפה העיצובית של הבית. בחירת מטבח היא החלטה כבדת משקל. מדובר בסכום לא מבוטל של כסף על מנת לממן מטבח חדש ולהכין את התשתית והשטח הפיזי לקראתו.
מומלץ להתייחס במיוחד לתנאי המרחב ולצרכי הדיירים, כי יש חללים בהם ניתן יהיה לשלב מטבח רחב ידיים בעוד באחרים מטבח פינתי, יש מי שמחפשים משטח עבודה גדול ואחרים רוצים להשקיע באי מכובד.
לפניכם הנחיות חשובות בדרך למטבח החלומי שלכם, החל מבחירת הגוונים דרך חומרי הגלם ועד האבזור והתאורה. כל המרכיבים שמייצרים ביחד חלל שתאהבו לבשל ולשהות בו לאורך זמן:

כשחומר וצבע נפגשים במקומות הנכונים

בחירת פלטת הגוונים המובילה למטבח בעלת השפעה רבה על האווירה ועל התחושה במטבח. האם תרצו שהוא יהיה בעל גוון זהה או דומה ליתר חללי הבית או להפך בולט על ידי צבע מנוגד. כיום הגוונים הם בעיקר ניטראליים כמו אפור, לבן או למי שמחפש לוק דרמטי שחור עם נגיעות של זהב. אפשר לבחור גוון מינימליסטי אוורירי ולהוסיף נקודת חוזק באמצעות ידיות בצבע אחר ולשלב בין חומרים לפי הקונספט הנבחר – מטבח מודרני או כפרי וכדומה.
בכל מקרה, יש לשים דגש על בחירת חומרי הגלם לאריכות ימים ועמידות גבוהה כי מדובר בחלל בעל פוטנציאל רטיבות גבוה.

לאחסן ולשלוף בהצלחה

במטבחים קטנים במיוחד כדאי להשקיע בחשיבה אסטרטגית של פתרונות אחסון כדי לשמור על סדר וארגון מתמשכים. הגישה בימינו היא של הסמוי עולה על הגלוי וניתן לראות שהמקרר ומוצרי חשמל נוספים מחופים באמצעות דלתות כך שנשמר הצביון הנקי והמראה האחיד במטבח כולו. כדאי לתכנן פתרונות שיתאימו לכלי מטבח שונים ולפי סדר עדיפויות לתנועה נוחה ואינטואיטיבית במטבח ככל שניתן בין אם מדובר במדפים נשלפים או מזווה עם פתרונות הזזה וניידות.

לבשל כמו שפים – נפלאות התנור

תנור המטבח הוא הכוכב הבלתי מעורער של החלון וכיום אפשר ליהנות מעוצמה של שפים אצלכם בבית. נבחרת תנורי הבישול כוללת תנורים מדוגמים ומעוצבים במראה הייטקי ומתוחכם עם יכולות שמשדרגות את תהליכי הבישול והאפייה ברמה שטרם הכרתם. ניתן לשלב תנור בילד אין כחלק אינטגרלי מהתכנון והעיצוב של המטבח וכן לשים דגש גם על הכיריים ועל אבזור משלים כמו קולט אדים יעיל ומעוצב. התייחסו לתכונות כמו מידות התנור ביחס למיקום האסטרטגי שנבחר עבורו במטבח וכן אופציות לחימום, גריל מסתובב, תאורה פנימית, צירופי כיריים לפי בחירה ועוד.

תאורה משולבת למטבח אטרקטיבי ואפקטיבי

לתאורה כוח רב ביצירת התפעול המקסימלי במטבח וגם ביצירת האווירה הנדרשת. לרוב מדובר בשילוב בין שלוש שכבות של תאורה.
האחת היא היקפית עילית המאירה מלמעלה ומכסה שטח רחב ככל שניתן, השנייה היא תאורה נקודתית תכליתית שמטרה להאיר אזורים נבחרים במטבח כמו השיש, האי, משטח העבודה, הכיור, ארונות והשלישית היא תאורת מבטא שמטרתה לצרכי הדגשה של אלמנטים דקורטיביים נבחרים במטבח, כמו תבליטים על גבי הארונות או פריטים דקורטיביים.
חשוב לבסס שלוש שכבות על מנת להתאים תאורה לחדר לפי התרחישים השונים. לרוב הבחירה במטבח תהיה בתאורה לבנה בהירה שמייצרת ניקיון וחדות וגם מעלה את מידת הערנות אך ניתן לשתול גם גופי תאורה שמייצרים אור צהוב חמים לפעמים שבוחרים לארח בחיק המטבח.
בחרו גופי תאורה למטבח בגודל שלא יעמיסו או יכבידו על המרחב. במטבחים קטנים בעלי תקרה נמוכה ההעדפה תהיה לצמודים לתקרה או לשקועים בעוד במטבחים רחבים יחסית בעלי תקרה גבוהה לתליונים שנתלים מלמעלה.

השקיעו בתכנון ובחירת מטבח שיענה על ציפיותיכם, כולל כל הפרטים שעושים הבדל כמו תנורים עוצמתיים ותאורה דקורטיבית ויעילה.

דילוג לתוכן