באילו כפפות נשתמש לניקוי התנור?

התנור הוא אחד הפריטים השימושיים ביותר במטבח ועמו ניתן להכין מטעמים רבים. היום ישנם דגמים מתקדמים של תנורים משוכללים עתירי פונקציות ליצירת חוויה קולינארית מרשימה כאשר הדגמים העכשוויים בעלי פיצ’ר אפקטיבי של ניקוי עצמי בתוכנית מיוחדת המאפשרת לחסוך בזמן ולנקות את התנור היטב.

בנוסף לכך, ישנן דרכים להיפטר מלכלוך ולהשיג ניקיון יסודי כדי לשמר את הטעמים הארומאטיים של האוכל ולשמור על סביבה סטרילית של התנור.

כיצד מנקים תנורים באמצעים חיצוניים?

קיימים אומנם תכשירים שונים ייעודיים לניקוי תנורי בישול, אבל יש לבדוק באילו חומרים כימיים מדובר שלא יפגעו חלילה בציפוי של התנור ויש לעקוב אחר ההוראות במידה ונבחר התכשיר הנכון ולבדוק באילו טמפרטורות להשתמש, האם יש פעולות מקדימות לניקיון וכדומה.

המטרה המרכזית היא להסיר שומן, שאריות מזון, חלודה בתכשירים ייעודיים לכך. כאופציה לתכשירי ניקוי אפשר להשתמש גם בחומץ וסודה לשתייה ויש להקפיד לפרק מהתנור את החלקים הנעים שניתן להוציא על מנת להשרות אותם בנפרד כדי לפרק מהם לכלוך, אוכל שרוף וחלודה. לרוב נתחיל את המשימה בניקוי בתמיסה או עם ספריי של מתלי התנור.

לאחר שניקיתם את העזרים הנעים מנקים את הסביבה הפנימית של התנור ולאחר שהתמיסה פעלה יש לנגב ולייבש היטב ולאוורר כמו שצריך לפני שמפעילים את התנור וחוזרים לבשל.

במהלך הפעולה חשוב להקפיד שאינכם מזיקים עם תמיסת הניקוי לגופי החימום ונמנעים ממגע ישיר של החומר על הגופים ומומלץ לבצע השריה של החומר למשך לילה שלם למען שיפור האפקטיביות שלו במיוחד אם מדובר בלכלוך עיקש.

אפשר להשתמש כאביזרי ניקוי כמו מטלית לחה, ספריי להתזה של התרסיס או התערובת שהכנתם לצרכי ניקוי ובמרית לצרכי גירוד. חשוב מאוד להצטייד במשקפי מגן לשמירה על העיניים מפני חומרים באוויר וכן חובה להצטייד בזוג כפפות כדי לשמור על עור הידיים ולמנוע מגע ביניהם לחומרים השונים.

הבדלים בין כפפות לניקוי התנור

כפפות חד פעמיות לניקוי תנורים מוצעות במגוון גדלים ומסוגים שונים של חומרים. בזירת הכפפות ניתן למצוא כפפות ניטריל אשר עשויות מגומי סינטטי והינן בעלות עמידות גבוהה הן בפני שחיקה והן בפני ניקוב.
לניטריל יתרונות רבים נוספים: זהו חומר שמקנה גמישות ונוחות לבישה כך שאפשר לשמור על מרחב תנועה מקסימלי בעת ניקוי התנור והחומר עצמו נוח, הוא היפואלרגני וניתן למחזור והאחיזה של הכפפה מונעת החלקה. ישנן כפפות ניטריל עם אבקה או בלי אבקה לפי בחירה ובכל מקרה כפפות אלה מהוות חלופה למקרה שיש רגישות ללטקס.

לטקס הוא גומי וכפפות מחומר זה מאופיינות בעמידות רבה נגד כלור, חומצות וחומרים כימיים שונים וכן יש להן עמידות גבוהה בפני נקבים.

תחושת המגע בלטקס היא נוח ושומרת על רגישות מישוש כדי לבצע את פעולת הניקוי בנוחות מרבית. בנוסף ישנן כפפות ויניל ללא אבקה שיכולות להגן על הידיים מפני פגיעות מכניות או כימיות ובעלות עמידות גם בפני חומרים מחמצנים והן חסינות בפני מים.

בבחירת הכפפות בדקו את המידה, ההתאמה לכף היד וסוג החומר בהתאם לעבודה עם חומרים קשים יותר או עדינים יותר וכן העובי של הכפפות כמו גם התקציב ומספר הכפפות החד פעמיות שיש בחבילה כך שתמיד טוב שיש מבחר כפפות לפעולות הניקיון השונות בבית ועל אחת כמה וכמה לניקוי התנור.

את התנור כדאי לנקות אחת לרבעון או בהתאם לתדירות השימוש. אם מדובר בשימוש מוגבר בתנורים כדאי להעלות את התדירות של הניקיון וגם בהתאם להוראות היצרן.

דילוג לתוכן