כיצד מעצבים מטבח יוקרתי?

מערכת לגילוי אש – למטבחים מוסדיים ופרטיים

אין משהו חשוב יותר מאשר חיי אדם, את זה כל אחד יודע וכל אחד יגיד, בלי לחשוב פעמיים. מערכת לגילוי אש היא לא עוד ‘פיצ’ר’ חביב, אלא מדובר על מנגנון חשוב מאין כמותו, כזה שיכול להשפיע, פשוט, על חיי אדם. מערכת לגילוי אש היא הדרך שלנו, לגייס את הטכנולוגיה, פשוט, כדי להציל חיים. אבל איך אנחנו יודעים היכן להתקין את המערכת ואיך אנחנו יודעים כיצד לגשת לטיפול בסוגים שונים של מקרים? כל המידע תמצאו כאן.

על ההבדלים בין המטבח הפרטי ובין מטבח מוסדי

אתם לא צריכים להיות מדענים דגולים כדי להבין כי יש פער משמעותי בסיכון הנובע מהשימוש במערכות של המטבח הביתי ובין השימוש במערכות של המטבח המוסדי. במטבח גדול, מלא עבודה של אנשי צוות, אי אפשר שלא להבחין בפרצות הרבות, בנוגע לאבטחה מפני שימוש לא נכון במערכות החימום ובתנורים השונים. מערכת לגילוי אש למטבח מוסדי, היא אמנם יקרה יותר, אבל היא בהכרח, חייבת להיות מתוחכמת יותר. בעוד, במקרה של מטבח פרטי, אנחנו יכולים להסתפק בגלאי עשן מקומי, הרי שבמטבח מוסדי, לא רק שאנחנו צריכים התרעה מוקדמת, לכל תקלה, אלא, חשוב לבדוק כי המבנה בנוי כך, שהנזקים העתידיים, יהיו כמה שפחות חמורים. בין היתר, נרצה להיות בטוחים כי המבנה לא עשוי חומרים דליקים חלילה ולא כולל חדרים אטומים בהם מצטברים גזים רעילים, כמו גז ראדון למשל, כך שאם תתרחש שריפה בפועל, הנזק יהיה כמה שפחות קטן וחיי אדם רבים יותר, ישמרו.

אחרי התקנה של מערכת גילוי אש, חשוב לבדוק כי הכל כשורה

אולי בחרתם מבין קבוצה של מערכות גילוי אש, אולי בחרתם בקפידה מוצר העומד במסגרת התקציב שלכם ועונה על הדרישות, אבל איך תדעו כי ברגע האמת, הכל יעבוד כמו שצריך? בדיוק בשביל זה כדאי לפנות לבעלי ידע מקצועי, מי שתפקידם הוא לבחון את הממצאים בשטח. בדרך כלל, העבודה תיעשה על ידי כמה אנשי צוות והבדיקה תכלול כמה חלקים:

  1. בחינה של מערכת לגילוי אש עצמה: לראות שהכל תקין ואין שום חלק שכדאי להחליף באחר.
  2. בדיקה של המבנה: לרבות חומרים שעלולים להפוך רעילים, דרכי מילוט במקרה של שריפה ועוד.

שוב, אם המטרה שלנו היא להציל חיים, אז אי אפשר לזלזל באף אחד מהפרטים הללו. אנחנו חייבים להתייחס לכל פרט, לכל סעיף, קל כחמור. הרי בסוף, אנחנו פשוט חייבים לדעת שהכל בסדר, לפני תחילת העבודות במקום.

מערכות גילוי אש שניתן להשתמש בהן בתנורים לבישול ואפייה

ישנם מספר סוגים של מערכות גילוי אש שניתן להשתמש בהן בסוגי תנורים לבישול ואפייה. כמה סוגים נפוצים כוללים:

גלאי חום: אלה מזהים עלייה בטמפרטורה וניתן להשתמש בהם כדי להפעיל אזעקה או לכבות את התנור.

גלאי עשן: אלה מזהים נוכחות של עשן או חלקיקים באוויר וניתן להשתמש בהם כדי להפעיל אזעקה או לכבות את התנור.

גלאי להבה: אלה מזהים נוכחות של להבה וניתן להשתמש בהם כדי להפעיל אזעקה או לכבות את התנור.

מערכות גילוי גז: אלו מזהות נוכחות של גזים דליקים, כגון גז טבעי, וניתן להשתמש בהן כדי להפעיל אזעקה או לכיבוי של התנור.

חשוב לציין שמערכות אלו צריכות להיבדק ולתחזק באופן קבוע כדי לוודא שהן פועלות כראוי.

מתי נכון להזמין שירות לבחינת מערכות ולהתקנה של מערכות לגילוי אש

בדרך כלל, נמליץ למי שעוברים למתחם חדש, לא לוותר על בדיקות מקיפות, כדי להקדים תרופה למכה. אבל, גם אם אתם כבר עובדים בתוך מבנה קיים ועדיין לא הזמנתם בעלי ידע מקצועי, כדי להשלים את סך הבדיקות המומלצות, היינו מציעים לכם לעשות זאת. פשוט מפני שאת העבר אי אפשר לשנות, אבל אנחנו תמיד יכולים לעשות כל מה שאפשר, בשביל עתיד טוב יותר וכמובן, בטוח יותר, לכולם.

רוצים לשאול שאלות? לברר פרטים הנוגעים למקרה שלכם? ממתינים לכם ממש פה.

דילוג לתוכן