תנור בישול משולב STEEL VISTA נירוסטה

טיפים לאפיה מוצלחת

אפיה היא לא במקרה אחד התחומים שמרתיעים הכי הרבה אנשים. בדרך כלל אנחנו נראה מי שיכולים אולי להתמודד עם סיר שעומד על הכיריים, אבל ברגע בו אנחנו עוברים לתחום האפייה, אנחנו יכולים לראות ממש את השינוי בפניהם של הבשלנים המתחילים. זה נדמה ממש כאילו מדובר על תחום שקשה להבין את החוקים שלו. הדרישה לדיוק יכולה להוציא רבים משלוות הנפש שלהם ובאמת מדובר על תחום בו נדרשת מיומנות מסוימת כדי לשלוט בו. אבל, באותה הנשימה, אנחנו גם יכולים להגיד כי אפיה היא בכל זאת סוג של ‘מדע’. כלומר, באמצעות כמה חוקים פשוטים אתם יכולים בקלות להסתדר לא רע. הטיפים שיופיעו כאן יכולים לעזור לכם לבשל טוב יותר אבל האמת היא שיש לנו המלצה נוספת. אם לא תנסו אתם לעולם לא תטעו אבל גם לעולם לא תדעו איך עושים את זה נכון.

אפיה של עוגת גבינה

אפיה של עוגת גבינה היא תהליך שכאשר מבינים אותו האתגר סביב עוגת גבינה יורד באופן משמעותי. שכן מה הדבר שהופך את האפייה כולה מורכבת ? הגבינה כמובן. חישבו על כך, אם אתם רוצים לאפות עוגת שמרים רגילה, גם אם מדובר על משך זמן ארוך יחסית עבור האפייה, האתגר הוא בכל זאת קצת יותר פשוט, שכן קמח ומים, מטבעם, כאשר הם נתונים תחת חום גבוה המים מתאדים והבצק נוצר. מה קורה לעומת זאת לגבינה תחת חום גבוה? היא נמסה. את זה יכול להגיד כל מי שניסה להכין פעם טוסט. אפיה של עוגת גבינה אם כן צריכה להיעשות בשני שלבים. כאשר בשלב הראשון אנחנו רוצים לייצב את העוגה, בעיקר את המעטפת החיצונית, מה שאנחנו מצליחים לעשות בעזרת חימום מאסיבי של תנור אפיה בילד אין לטמפרטורה מאוד גבוהה. לאחר מכן, נוריד את החום ונאפשר לעוגה להתייבש לאורך זמן בקצב יותר איטי. אם נעשה את סדר הפעולות הללו הפוך, אגב, העוגה אולי תתייבש לאורך הזמן ותצא נהדר אבל היא לא תצליח להגיע לגובה כמו שהיינו רוצים.

אפיה של סופלה שוקולד

לא סתם אפיה של סופלה שוקולד מזכיר לנו אפיה של עוגת גבינה שכן באמת אנחנו יכולים לראות את הדמיון בין שני המקרים הללו. שכן גם המטרה של סופלה היא ליצור מאפה שהוא מבחוץ נותר גבוה ומרהיב, מה שייתן את התחושה האוורירית, אבל באותה מידה אנחנו רוצים לאפשר לחומר בפנים להיות הרבה יותר רטוב והרבה פחות יבש מעוגות המבוססות קמח ולא חומר רטוב ונמס. בדיוק בגלל זה במקרה של סופלה לא רק שכדאי לשים את הטיימר ולוודא כי אתם מניחים את העוגה בתנור לפרק הזמן המדויק. אלא, ההמלצה היא תמיד לחמם את התנור לפני כן כדי שהעוגה תקבל את מידת החום שהיא צריכה כדי לעלות למעלה ולא לקרוס חלילה.

איך הופכים עוגה חלבית לעוגה פרווה

בדרך כלל שואלים את השאלה הזו על עוגת בראוניז אבל השאלה חוזרת גם במתכונים אחרים. תמיד אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה המטרה של המוצר החלבי ומה אנחנו רוצים להחליף. כלומר, אם אנחנו ניקח את החמאה מעוגת הבראוניז אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה התפקיד של החמאה. דבר ראשון החמאה שם כדי להעשיר את הטעם, שני, החמאה שם בתור מה שנותן שומניות ומוסיף על הנוזלים הקיימים בעיסה, שכן החמאה נמסה לאורך תהליך האפייה, בניגוד לקמח למשל. אחרי שאנחנו ממפים את כל אלו אנחנו יכולים לבחור לשים שמן נטרלי במקום ולהעשיר את הטעם של העוגה עם תמצית וניל או כל מוצר אחר שייתן לנו את הארומה של חמאה נמסה. אנחנו יכולים לבחור להיעזר במרגרינה ושוב למצוא תחליף לארומה של החמאה. יש מי שאוהבים לשים חמאת קוקוס שאולי משאירה ארומה קצת חזקה אבל במקרים רבים היא משתלבת פשוט נפלא עם השוקולד.

דילוג לתוכן