סכיני שף גם עבור הטבח הביתי

סכיני שף הם לא רק מוצר שנועד עבור מי שעובדים במטבח מקצועי. זה נכון שבעבר מי שהיו נעזרים במוצרים איכותיים היו בעיקר מי שהגיעו מהתחום, אבל היום אנחנו כבר כולנו יודעים כי סכיני שף זו כבר לא פריווילגיה וכל מי שנהנה מהעבודה במטבח צריך כמה סכינים טובות שיאפשרו לו לעבוד בקלות ונוחות מקסימליים.

חשוב לזכור כי הרבה פעמים הדבר שעושה לנו את זה באוכל אלו הפרטים הקטנים הללו. הגודל של החתיכה שאנחנו מכניסים לפה והאופן בו קצצנו את השום. הסידור של העלים הקצוצים היטב על המנה ועוד. אם אנחנו מבשלים אוכל בסיסי אנחנו כנראה לא נדרש להיעזר בכלים איכותיים. אבל אם אתם חובבי מטבח אמתיים, אל תוותרו על מכשירים שיאפשרו לכם להגיע לנקודה שאליה אתם מכוונים.

כמה טיפים כלליים עבור רכישה ושמירה של סכיני שף

קודם כל חשוב לדעת כי גם אם רוכשים את הסכין הכי טובה בעולם, עדיין צריך לדעת איך לשמור עליה באופן הטוב והמקצועי ביותר. כדי לשמור על סכיני שף טובים בצורה הטובה ביותר חשוב קודם כל לשים אותם במעמד מיוחד שישמור על האיכות של המתכת לאורך זמן ובעיקר על החדות של הסכין. הנחה של סכין איכותית במגירה היא טעות קודם כל משום שמדובר על פריט שיכול להיות במקרים מסוימים ממש מסוכן, אבל השהיה יחד עם פריטים אחרים יכולה פשוט להכהות את הסכין לאורך הזמן. מה שימנע מהסכין לשרת אותנו על הצד הטוב ביותר.

חשוב לבחור סכין שהאחיזה בה נוחה. שכן אם אנחנו עוסקים בחיתוך מדויק שגם יאפשר לנו לעבוד בצורה יעילה יותר ומהירה יותר, חשוב שנבחר את אותם המכשירים שיאפשרו לנו לעבוד בכיף ובקלות ולא כאשר אנחנו לא מוצאים את עצמנו ומרגישים בעיקר ממש לא בנוח.

בחירה של סכין בהתאמה לאוכל אותו אנחנו מכינים

הבחירה של הסכין צריכה להתאים למה שאנחנו מתכוונים לבשל, על זה אין כל מחלוקת. מטבע הדברים כאשר אנחנו מעוניינים לקצוץ ירקות קטנים ויחסית רכים, סכין קטנה יכולה לתת לנו את המענה. כאשר מדובר על ירקות קצת יותר גדולים וקשים כמו בטטה או גזר, כאשר אנחנו מעוניינים לחתוך בשר או דג, תמיד טוב לקחת סכין גדולה שתאפשר לנו להפעיל משקל על חומר הגלם כדי שבסופו של דבר נקבל את התוצאה הטובה ביותר. מטבע הדברים מדובר על מה שצריך בשבילו אינטואיציה, אבל כן מה שכדאי להניח עליו את הדעת וקודם לחשוב לפני שאתם מתחילים במלאכה.

סכינים מיוחדות, האם צריך את זה

הרבה פעמים שואלים על סכינים מיוחדות. כמו סכין מדורגת לירקות או סכין מעוקלת לבשר ועופות. כאן זה הזמן להגיד שהבחירה כמובן מתחילה מהרגלי הבישול שלכם. במטבח מקצועי אין מצב שלא תמצאו את הסכינים הללו, אבל אם אתם עובדים, במטבח הפרטי, עם תנורים משולבים וחומרי גלם מסוימים יותר מאשר חומרי גלם אחרים, ההמלצה, מטבע הדברים, תהיה לבחור את הסכינים שמתאימות עבור חומר הגלם בו אתם משתמשים באופן קבוע.

תמיד אפשר ללמוד עוד

רכישה של הסכינים הנכונות זו רק ההתחלה. אתם אלו שצריכים ללמוד ולהחכים כדי להפוך את העבודה שלכם במטבח טובה יותר, איכותית יותר ונכונה יותר עבורכם בסופו של דבר. הרשת מציעה מידע אין סופי בתחום ואתם רק יכולים להשתפר בתחביב הכיף ביותר בעולם.

דילוג לתוכן