כיצד מעצבים מטבח יוקרתי?

כיצד מעצבים מטבח יוקרתי?

המטבח סימן את עצמו כבר מזמן כחלל המשמעותי ביותר בסביבת המגורים, שמכתיב את הטון העיצובי, מייצר אינטראקציה בין דייריו אשר מתפקד כזירת אירוח שוקקת חיים.
ישנם סוגים רבים של מטבחים במגוון מסחרר של סגנונות כאשר היום הנטייה הרווחת היא להעניק טוויסט אישי בעיצוב המטבח. כך שגם אם בוחרים דגם סטנדרטי – אפשר לאמץ התאמות לפי הצרכים והעדפות של יושבי הבית ובהתאם לתנאי ואילוצי המרחב.

היות ומטבח הוא בעל תפקיד מרכזי בבית, חשוב מאוד להשקיע בחומרי הגלם באיכות הגבוהה ביותר תוך התייחסות למבחר פתרונות אחסון ועיצוב מרשים.
לשאוף ליצירתו של חלל אקסקלוסיבי, שיקצור מחמאות מהאורחים ושתיהנו לשהות בו – בעת בישול ובעת אירוח.

לפניכם צרור של טיפים כיצד לתכנן ולעצב מטבח יוקרה בסטנדרט הגבוה ביותר:

הקפדה על חומרי גלם משובחים

אל תתפשרו על חומרי גלם בעלי תוחלת חיים ארוכה כמו עץ מלא, יציקות ברזל, אלומיניום עם ציפוי איכותי, שילובי שיש אמיתי בפלטות עמידות בצבעוניות מגוונת בה רואים גם את דפוסי הורידים, משטחי אבן ייחודיים – חומרים שקל לתחזק ושומרים על אסתטיקה לאורך זמן הן בצד החיצוני של המטבח והן בחלקים הפנימיים.

ניתן להוסיף גם מגע יוקרתי כמו פרזולים במיוחד בתחום הידיות המסוגננות, גימור נוצץ מזהב, אי מעץ מלא או דלפק מעץ מלא, פסיפסים כחיפוי מעל הכיור או הכיריים ועוד מוטיבים דקורטיביים אלגנטיים לצד אלמנטים מבטון שהפכו לפופולאריים בשנים האחרונות. כמו כן, ישנו דגש על ריצוף החדר כולל ריצופי קרמיקה דמויי פרקט במיוחד במטבחים בעלי ניחוח כפרי בהם מעוניינים במגע של חמימות.

תנורי שף עוצמתיים

מאז שבפריים טיים החלו לשלוט תוכניות הבישול השונות כולל לימודי בישול ותחרויות בישול, יותר ויותר בשלנים חובבים הבינו שכדי לרקוח מטעמים ברמה גבוהה צריך תנורים שדומים לתנורים במטבחים תעשייתיים וניתן בהחלט למצוא דגמים של תנורי בישול ואפייה במראה הייטקי מתוחכם ומהוקצע משולבים במערכות מתקדמות וטכנולוגיות חדשניות, כמו טכנולוגיית אידוי ויחידות בישול פרקטיות ועוצמתיות, דפנות של דלתות עם מערך אוורור מובנה, מגירות אחסון חזקות, משטחי צלייה. כל אלה הולכים יד ביד עם ארגונומיות להשגת חוויית בישול כוללת.

מבלי לוותר על חזות שתורמת לנראות הכללית של החלל. לצד אלה, ישנם שדרוגים נוספים כמו מקרר יינות שהפך לתוספת אהובה בקרב חובבי היין והאירוח.

פינת אוכל מדוגמת

בבתים רבים המטבח ופינת האוכל נפגשים יחדיו ומתמזגים באותו המרחב או שפינת האוכל היא ההמשך הישיר של עמדת הבישול והאירוח ולכן, כדאי לשמור על קשר וויזואלי בין שני החללים וגם על נוחות בגישה מאזור אחד לשני. אפשר למצוא מבחר מודלים בשלל עיצובים כולל שולחן עגול לפינת אוכל מרהיב ביופיו שמשתלב היטב בחללים צרים וצפופים ו”שובר” את הליניאריות של החלל וגם מבטל את ההיררכיה סביב השולחן.

בלגן סמוי מהעין

אחד הטרנדים של העת האחרונה בעיצוב מטבחי יוקרה הוא של חלל סגור – מצד אחד, המרחב פתוח ומתמזג עם פינת האוכל ואפילו עם הסלון ומצד שני, ניתן לראות מגמה של פתרונות אחסון סמויים על מנת לשמור על מראה מינימליסטי, מאורגן ובעל צביון נקי – ארונות שמסתירים ומסווים את מכשירי החשמל הקטנים ומזווה רחב ידיים במקשה אחת או מחולק למספר מזווים קטנים. זהו חלל שמצד אחד, מסווה ומצד שני, מעניק בולטות למכשירי חשמל גדולים בעלי נוכחות דומיננטית כמו תנורים מהדור החדש.

ההקפדה ניכרת גם בתכנון המודולארי שמאפשר שינויים תוך כדי עבודה בחלל כמו מדפים נשלפים או משטחי עבודה נשלפים או כאלה שאפשר להצמיד חזרה לאחד הקירות ואפילו מחיצות פונקציונאליות הניתנות להזזה מצד לצד.

דילוג לתוכן