רוסטביף קלאסי

ללמוד לצלות בשר כמו שף מקצועי

הבשלנים הביתיים לא מתפשרים בימינו על פחות מתנור מקצועי של שפים. עיצוב הייטקיסטי מתוחכם מרהיב באסתטיקה מוקפדת לצד פיצ’רים שמבטיחים ביצועים מרשימים.
חובבי הבשר המושבעים ממקסמים גם את פעילות התנור לצרכי צליית בשר בסטנדרט הגבוה ביותר להשגת בשר עסיסי ומשובח לארוחות שחיתות. אם אתם בענייני צלייה ומעוניינים לשכלל ולשדרג את התוצרים והמנות, יש לנו מספר טיפים לצלייה מקצועית ויעילה שיפתיעו אתכם וירגשו אתכם ואת הסועדים:

סוד הטמפרטורה

כיוון הטמפרטורה הוא קריטי להצלחת הצלייה והיא לרוב פונקציה של משקל. ההמלצה הרווחת היא לצלות לדוגמא עוף בתנור ב-175 מעלות צלזיוס למשך כ-20 דקות לכל קילוגרם, אך כמובן שמדובר גם בנגזרת שתלויה באיזו מידת עשייה תרצו את הבשר שלכם. כמו כן, משך הזמן בתנור והטמפרטורה תלוי גם בסוג הנתח.

ברוב המקרים, נתחים גדולים במיוחד נצלים טוב במיוחד לעומת נתחים קטנים כמו חזה עוף שעלולים להתייבש אם צולים אותם למשך זמן רב ולכן, יש להחליט בהתאם לסוג הנתח, המשקל ואפילו סוג המרקם של הנתח – סיבי שריר ורקמות חיבור.

לפעמים יהיה צורך בניסוי וטעיה מספר פעמים, זאת על מנת להבין מהי הטמפרטורה המועדפת לפי המרקם והטעם שמועדף עליכם. לדוגמא, פחות כדאי לצלות ובוודאי למשך זמן ממושך נתחים דקים ופחות שומניים שלא יתייבשו.
העדיפו נתחים בעלי מבנה מוצק. אפשר להשתמש במד חום חיצוני על מנת למדוד בצורה מדויקת את הטמפרטורה או אם יש לכם תנור בישול ואפיה אמין שאפשר לסמוך עליו מראש להסתמך על הטמפרטורה שהוא מציע ומציג.
בכל אופן, לעיתים כדאי לשנות את הטמפרטורה תוך כדי התהליך על מנת להעביר את החום לאזורים שונים וגם זה תלוי בסוג הנתח. יחד עם חשיבותו של תנור מקצועי יש גם חשיבות רבה לטיב ואיכות הבשר ולכן, כדאי לרכוש מלכתחילה נתחים אצל קצבים שמוכרים לכם נתחים טובים.

מכסים לתבניות – החוצה

יש חשיבות לפעולת הכננה. לפני הכנסתו לתנור השחימו את הבשר על הכיריים וכן הניחו לבשר לנוח כרבע שעה לפני החיתוך וההגשה לאחר שבצעתם את הפעולה של הצלייה בתנור. למעשה, “המנוחה” הזו לבשר מאפשרת לו להגיע לטמפרטורה האידיאלית להשגת הטעם העסיסי. גם במקרה זה ישנם נתחים להם נדרשת מנוחה ממושכת יותר מאחרים – למשל, פריים ריב זקוק למנוחה ארוכה במיוחד.
יש גם מי שמביאים את הנתחים לטמפרטורת החדר לפני הצלייה בתנור וגם מעדיפים מלכתחילה תבניות מחומרי גלם מסוימים או מוסיפים, למשל, נייר אלומיניום. כמובן שיחד עם הבשר אפשר לצלות גם סוגים שונים של ירקות ולהשתמש גם בתבלינים ולעקוב אחר ההוראות של המתכון הנבחר. השתמשו גם בכלים הנכונים על מנת “לגלף” ולחתוך את הבשר במינימום מאמץ ובמקסימום הצלחה – ישנן סכיני גילוף מקצועיות ואיכותיות ושימושיות במיוחד שהעבודה אתן בהחלט עושה הבדל משמעותי.

חלופה לצלייה ביתית

אם חשקה נפשכם לאכול בשר איכותי מחוץ לבית ומחפשים מסעדות בשר בראשון לציון, תיהנו ממסעדות שף כולל מסעדות שף כשרות המתמחות במנות בשריות שיודעות לצלות את הנתחים במקצועיות ויגישו לכם אותם בקומבינציות ווריאציות מקוריות וטעימות בשילובים של תבלינים ותוספות. תוכלו להסתמך על המלצות של סועדים שמדווחים על חוויית האכילה ובמיוחד על המנות המועדפות עליכם ולהבין אם אכן מדובר במסעדה שמשקיעה בתהליכי ההכנה וגם יודעת להתאים משקאות שילוו את הארוחה כמו שצריך.

אז למה אתם מחכים? הצטיידו בתנור שיפגין ביצועים אך גם דעו לגוון עם אכילה במסעדה שווה. הזמינו מקום במסעדה מובילה ושאבו השראה ופרגנו לעצמכם לעיתים בסעודות בבית ולעיתים בסעודות בחוץ.

דילוג לתוכן