אפיה ובישול המבוססת על אדים, כיצד להפוך את הבישול שלכם לבריא יותר

רוצים להפוך את הבישול שלכם לבריא יותר?

כל מה שאתם חייבים לדעת על טכניקת אפיה ובישול המבוססת על אדים, וכיצד היא תהפוך אתכם בריאים יותר

סגנון החיים המודרני גורם לנו לאמץ בכל פעם קצת יותר את אורח החיים הבריא, ומזכיר לנו שכדי ליהנות מהחיים ביומיום, עלינו לפרגן לעצמנו בקטנות. אחד המקומות להתחיל בהם הוא המטבח. תזונה מאוזנת הכוללת מזון שאינו מעובד וטכניקות בישול שמשאירות את מקסימום הוויטמינים והמינרלים במרכיבי המזון, הן האופן המומלץ להתנהל על פיו, והמקפידים עליהן יעידו שהן במקרים רבים אף מחליפות תרופות וביקורים אצל הרופא.
גם הרמב”ם קידם אג’נדה של – ‘מזונותיך הם תרופותיך’, ונדמה שיש בכך הגיון רב.

המגמה של צריכת מזון בריא הולכת ומעמיקה. בין טבעונות ל- RAW FOOD ובין סתם, פשוט לאכול מאוזן, הצרכנים מולידים צרכים חדשים של טכניקות בישול.

מפתחי המוצרים של מותגי האיכות פיתחו בשנים האחרונות קולקציות חדשות ומתקדמות של תנורי אידוי.

מי הם תנורי האדים ולמה הם טובים?

תנורי בישול באידוי הם תנורים המבוססים על טכניקת הבישול באדים, בדיוק כמו זאת שאתם מכירים מירקות שאתם מאדים ברשת אידוי המונחת מעל לסיר מים רותחים. את הירקות למדנו לאדות כבר מזמן, אבל מסתבר שניתן לאדות מרכיבים רבים אחרים. ביפן למשל, ובמדינות אסייתיות רבות, נוהגים לאכול מגוון רחב של מאכלים מאודים, כולל למניית הבאן שהישראלים התרגלו לפגוש גם במסעדות המקומיות.

הפיתוחים הטכנולוגיים הולידו תנורים שנראים תנורים רגילים לחלוטין, המבוססים על טכניקת אפיה מבוססת אדים. התנורים המתקדמים מגיעים כשהם מציעים תכניות אפיה רבות ומגוונות המאפשרות לאפות עוגות, דגים, מאפים, ירקות ורבים נוספים.

מה ההבדל בין אפיה בתנור אדים ובין אפיה בתנור רגיל?

את ההבדל העיקרי תרגישו בטעם. קצת כמו השוואה בין ירק אורגני לירק מפוצץ בהורמונים ורעלים, שהונדס ופותח בתנאי מעבדה. הטעם של המנות המאודות מצומצם יותר ומורכז יותר, חי יותר וערב לחיך. מעבר לכך, בעוד שבאפיה בתנור רגיל, מרבית הוויטמינים והמינרלים מתנדפים ממרכיבי המזון, הרי שבתהליך האידוי רוב הוויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים נשארים במנה ומעניקים לכם בכך יתרון משמעותי מבחינה בריאותית.

מעבר לכך, התנור הרגיל נוטה לייבש את המנות בעוד תנור האידוי המבוסס כולו על אדים ולחות, שומר על המנות עסיסיות מאוד.

כך ישפרו תנורי האדים את אורח החיים שלך ואף יסייעו לך לרדת במשקל

באופן הזה, אתם צורכים מזון בריא יותר ומבטיחים לגוף שלכם את מקסימום החומרים שדרושים לו כדי לתפקד באופן בריא. באופן כללי כאשר צורכים מרכיבי מזון עשירים בסיבים תזונתיים, במינרלים בוויטמינים, המערכת המטבולית שבגוף עובדת טוב יותר, העורקים שומרים על ערוץ פתוח, העור והשיער מקבלים את ההגנה הדרושה להם ובשורה התחתונה, בלי להתאמץ, אנחנו הופכים להיות בריאים יותר. פועל יוצא נוסף הוא הירידה המשקל. צריכה מוגברת של סיבים תזונתיים, מעודדת את פעילות מערכת העיכול ומסייעת בהוצאת רעלים אל מחוץ לגוף.

הכירו את תנור האדים  של  STEEL CUCINE

STEEL CUCINE הוא מותג איכות איטלקי הפועל בשוק מאז שנת 1922, ידוע בחטיבת המחקר והפיתוח שלו ובמוצרים יוצאי דופן באיכותם, היוצאים מבית היוצר שלו. קולקציות תנורי STEEL CUCINE משווקות ונמכרות בעולם כולו, וגם כאן בישראל.

סדרת תנורי האידוי של המותג, מציגה חוויית משתמש מתקדמת, קלה וידידותית לשימוש, כזאת שמאפשרת יצירת מנות מרהיבות השומרות את מרב ויטמינים והמינרלים שבמרכיבי המזון.

תנורי האידוי מבית המותג מאובזרים בתוכניות שונות המאפשרות לאפות באמצעותן כל מנה, והם מאובזרים בחיישנים מתקדמים המאפשרים להתאים את עוצמת החום והאדים בהתאם לסוג המזון הנמצא בתא האפיה.

כמו בתנורים הקלאסיים, המוכרים, גם תנור האדים של  STEEL CUCINE מאובזר בתכניות טורבו, והשימוש בו נוח, מהנה ומבטיח תוצרים שגורמים להתמכר לאופן אפיה ייחודי זה.

מתכון לבשלן המתחיל בתנור אדים

בא לכם להתחיל? קבלו מאיתנו מתכון קליל, בריא וטעיםםםםםםםםם!

אפיה ובישול המבוססת על אדים, כיצד להפוך את הבישול שלכם לבריא יותר

דג סלמון מאודה על מצע ירקות שורש ועשבי תבלין (4 מנות)

החומרים 

  • 4 נתחים של דג סלמון
  • 4 גזרים
  • 2 תפוחי אדמה
  • 1 שורש סלרי
  • 1 שורש פטרוזיליה
  • 2 ענפי רוזמרין
  • 1 ענף מרווה
  • 1 ענף תימין
  • ההכנה

חתכו את הירקות באופן אורכי, כך שיתקבלו ‘סירות’.

הניחו בקערה, ביזקו שמן זית, הוסיפו מעט מלח גס, נגיעה של פלפל גרוס ועסו את הירקות בעדינות.

שפכו את הירקות לתבנית מרופדת בנייר אפיה ופזרו את צמחי התבלין, כענפים.

הניחו מעל את נתחי הדג, ביזקו עליהם שמן זית ומעט מלח גס והכניסו לתנו האידוי לחום של 200 מעלות.

לאחר 20-30 דקות המנה מוכנה.

אפשר להגיש כמו שזה למרכז השולחן, או להעביר לכלי הגשה.

בתאבון 

דילוג לתוכן